Afisul care nu mai e

Ii faci mesaj, design, cumperi scotch sa il lipesti, cheltuiesti 500 de euro sa-l tiparesti, il prezinti lumii pe un stalp si in 3 ore nu mai e.
Solutie - ii convingi pe oameni cat de important este sa se alfe acolo; poti face asta intr-un mod foarte original, specific tarilor islamice, cu un mic mesaj "Allah sa-l loveasca pe cel care il da jos", poti sa-l lipesti cu o rola intreaga de scotch ca cel care-l da jos sa munceasca mai mult sau poti gandi strategic.
Unde il afisezi trebuie sa aiba legatura cu:
cui te adresezi? studentilor
care studenti? din anii aia si aia, sectiile x, y si z
de unde iau studentii astia informatiile? pai de acolo si de acolo, aka aviziere, secretariate, profesori, holul universitatii, casa studentilor, cantina, baruri, camine etc
se face frumos o lista, se merge si se cere voie, unde intervine negocierea - fie cu decanatul, sa obtii aprobare, fie cu tanti de servici, secretara sau orice alta persona aimputernicita sa ti-l dea disparut
dezvolti o strategie. in functie de fluxul de studenti, de perioada anului, de punctele lor de interes - aici intervine partea de cunoastere a publicului
se lipesc frumos, se verifica periodic, se masoara cand oamenii aplica cati apreciaza ca ai facut bine ca le-ai lipit fiindca acolo si-au gasit ei informatiile

te gandesti la alte metode de promovare necesare sa fie vizibile, ca flyere, stickere, bannere, printuri informative si ce iti mai poti dori, in materie de unde, cand, cum si de ce le dai lumii in acel fel, urmand toti pasii de mai inainte

sustenabilitatea nu doar salveaza copacii, ci te si forteaza sa gandesti strategic si sa fi constient de alegerile procedurale pe care le faci. go for sustainability!

Evenimente care rup gura targului

Oamenii cred ca ai rupt gura targului daca ai prezentat ceva ce lor li se potriveste, e original si ii scoate putin din starea lor de confort.
Se ia asa:

  • un om talentat, nu neaparat cu experienta ci cu multe idei si capacitate mare de adaptabilitate, precum si care se descurca bine in conditii de stres ( de fapt in ziua de azi nu e cineva care sa nu se descurce bine in astfel de conditii)
  • o definire clara a ce inseamna evenimentul, care este scopul, ce ar trebui sa transmita, care este publicul tinta; care vor fi mesajele atinse, cum vor fi adaptate la public; in final, care sunt temele discutiei si cum vor fi plasate in timp
  • care e ice-breakerul si care e finalitatea - cum accentuam si capitalizam pe ele
  • o agenda imensa care sa contina si o fisa gantt, precum si un mic SWOT in ceea ce priveste evenimentul vizat
  • o lista lunga de nume de oameni care: fac poze, cunosc presa sau sunt din presa, ceva bloggeri daca evenimentul poate fi pe placul lor; oameni care au laptopuri, proiectoare; grupuri de studenti de la diferite universitati; ONG-uri
  • metodele prin care ii contactam - mail, promovare directa, intermediari, presa etc
  • cum ii atragem pe fiecare in parte - care parte din eveniment li se adreseaza si cum o branduim astfel incat sa vina la noi
  • o lista mai scurta dar foarte solida de nume de oameni care vor fi invitati sa vorbeasca - fie persoane cu renume, fie persoane care au mai avut contact cu noi ca organizatie - ce teme vor atinge, ce abordare vor avea; cum ii contactam
  • gestiunea evenimentului in sine - timp, spatiu, invitati
  • materiale necesare - bannerele noastre, ale partenerilor, invitatii scrise pentru eveniment, cateva afise, apa pentru vorbitori etc
  • cum verificam daca nea-m atins scopul - numar de participanti, recomandarile vorbitorilot, feedbackul scris sau verbal, numele de adrese de mail primite etc
  • follow up - ce le oferim post eveniment - promovare in articolele presei, imagini, ocazia de a colabora cu noi din nou, postarea evenimentului pe site-uri, bloguri etc
Se incepe cam cu o luna inainte si se finalizeaza grandios prin eveniment in sine, aducand beneficii neasteptate, de la dezvoltarea personala in relatiile interumane, la gandire strategica si contacte pretioase ale stakeholderilor directi