Campanie virala pe youtube

Ce inseamna viral?

"Viral marketing and viral advertising refer to marketing techniques that use pre-existing social networks to produce increases in brand awareness or to achieve other marketing objectives (such as product sales) through self-replicating viral processes, analogous to the spread of pathological and computer viruses. It can be word-of-mouth delivered or enhanced by the network effects of the Internet. Viral promotions may take the form of video clips, interactive Flasadvergames, ebooks, brandable software, images, or even text messages. The basic form of viral marketing is not infinitely sustainable."

Una dintre formele de viral-marketing care poate aduce rezultate foarte bune in materie de brand awarenes, pe termen scurt si chiar si lung daca este folosita cu cap, este postarea de filmulete pe youtube.

Pe langa pasii pe care ii gasiti aici pentru a realiza strategia de creare de campanii virale pe youtube, exista anumite etape pentru a mentine brand awareness-ul generat de acesta:

1. atentie la realitatea externa - in materie de sezon al anului - perioadele de sarbatori sunt un moment prost pentru a incepe o astfel de campanie, oamenii vor doar sa se distreze si vor ramane in continuare pasivi la brand

2. o campanie virala trebuie urmata, la maxim o luna dupa punctul ei maxim, de o alta campanie directa, de un eveniment, de un proiect sau orice alt beneficiu real care poate fi oferit clientului

3. o urmatoare campanie virala trebuie amanata cat mai mult timp daca prima a dat succes si trebuie sa reia elemente ( in afara logo-ului, bineinteles) din prima campanie. De exemplu: personaje, loc, timp etc

4. pe toate materialele online, mai ales pe site-ul si blogul organizatiei, sa apara un link spre aceste filmulete din campanie - se creaza o legatura mai puternica

5. in cazul in care campania este calitativa materialele folosite pe youtube pot deveni laitmotive ale firmei si pot aparea in mai multe medii - o data ajunsa aici se poate vorbi despre sustenabilitatea campaniei, fiind un start propice pentru pozitionarea firmei



Sper ca in curand voi posta propria noastra incercare de viral -asteptam doar momentul propice :)

Sustenabilitatea in materie de brand

Am gasit de curand o persoana care vorbeste despre cum se traduce sustenabilitatea in materie de branding si marketing. Aici sunt cele 5 legi pentru sustainable branding. Aceste legi se aplica in ziua de azi mai ales, zi in care green marketing-ul capata tot mai multa amploare. Trendul sustenabilitatii s-a dezvoltat de la antreprenoriat si management de afaceri spre domeniul care ii da o voce. Si nu, a fi sustenabil nu inseamna a fi eco. E mult mai mult decat atat.
AIESEC este una dintre organizatiile care are un brand sustenabil, fiindca organizatia este una sustenabila. pentru noi aceste legi au mai mult decat forma fizica: au aplicabilitate, sunt masurabile.
In viitor majoritatea organizatiilor vor fi nevoite, pentru a supravietui, sa investeasca intr-un brand sustenabil, si pentru a ajunge aici vor trebui sa faca demersuri in a avea activitati de acest fel. AIESEC este deja aici, asa ca recomand organizatia ca un "good case practice" pentru oricine interesat de domeniu.